Entry Ke-200 Omo!

Monday, February 13, 2012


Hi guise..Akhirnya.. Ini adalah entry ke-200 kat blog ni. OHYEAH aku sangat hepi. Tapi taktau apa yang hepi sangat. Entry kali ni aku just nak tutup edisi masak-masak korea. Penat dah masak-masak. I nak goyang kaki je kat umah. Cuti pun tinggal seminggu je.. Wuuu...
sebab takde hanbok so aku lukis aku pakai hanbok. Walaupun hanya tipu-tipu aku tetap bahagia..
T_T


Ni la resepi last yang aku buat.. JEng Jeng!!!

Kimchi Jigae and Bean Sprouts

Mula dengan try-try buat ddeokbokki (rice cake), Gochujang ( Fermented Pepper Paste),Kimchi dan akhirnya Kimchi Jigae (Kimchi Soup).. Kimchi yang aku buat minggu lepas sangat awesome rasa dan BAUNYA.. siyes.. bila nak makan kimchi je bau kuat benor. Adakah aku yang sensitip? Hahaha.. Apa-apa pun dah siap kimchi baru boleh buat Kimchi Jigae. Hasilnya pedas gila tapi sedap. kompem esok derita la perut aku.. haha

Conclusion yang boleh aku buat sepanjang main masak-masak ni, kalau nak masak makanan kat atas tu yang paling penting adalah gochujang. Cari la gochujang yang bermutu. Takpun bersungguh-sungguh la buat sendiri. Kalau gigih jadik aje.

Okla..Sekarang nak sambung main. Selamat Entry ke -200 buat diri ssendiri. WEEEEEEHEEE!!!

Adieu

p/s: Aku bukan Korean wannabe harap maklum. Just suka try makanan pelik. Peace

Kalau suka, komen. Kalau tak suka, komen gak..Kalau taknak komen, nah! tekan benda alah kat bawah ni..Penat adik aku ejas kasik muncul.. .

6 comments:

  1. tahniah untuk entry yg ke 200..!! clap2..!!! ^^

    ReplyDelete
  2. kos penghantaran ikot rate poslaju. untuk skirt dengan singlet tu kalau ikotkan semenanjung rm7 sabah rm11 sarawak rm10.. tapi nanti kalau ada perubahan syerah inform DeaDay balik. Kalau beminat nak beli boleh email sherotpetot136@gmail.com @ inbox fb Syaerah Saidun

    ReplyDelete
  3. sedap ke kimchi.. nk sgt try... kongsi2 la resepi

    ReplyDelete
  4. Sedap jugak tapi bau dia masha-allah.. Xbrani nak bagi resepi sebab ada banya versi

    ReplyDelete
  5. nak resepi ddeokbogi blh?

    ReplyDelete

The way you comment is so telling...

Day,


Part time normal, most of the time comic enthusiast. Almost always borderline crazy. Still experimenting with comic blogging. An engineer with a vision to not be taken seriously. Everything you read on this blog doesn't represent my gender, religion or profession as a whole. Other name you might associate with me are Deaday, DayGoon, JaeminGoon and *cough* Mona *cough*