I WORK IN ENGLAND optical ::introduction to sweet & bitter::

Thursday, June 17, 2010

Hahahaha...gelak dulu sebelum apa2. banyak benda nak story, mungkin ramai yg akan terasa tp dulik hape haku, blog aku kan...yahahahaha.saya seronok menjadi blogger yang gong. sempena cuti sem ni saya apply keje kat one of the optical shop in KL. yes dear readers, i'm a sales coordinator in England Optical Group, tapi sorry la takleh cakap branch mana untuk menghormati branch itu..(hahaha.tapir tol ayat).

 every morning aku bukak kedai sepek yang tak berapa gedabak tu. bila bukak je bermulalah ke-bizian sementara aku.ussually i'm untouchable till 12noon sebab nak kira stock & cleaning bla bla bla..start pukul satu aku dah tak ada keje nak buat. so apa lagi, online la aku manjang. kalau manager datang cepat2 buat muka rajin.hahaha aku jahat.

di EOG (England Optical Group) kami sangat 1Malaysia. saya Cik Day melayu, Cik Puwanes (Wanie) india & manager kami Mr Chan. well..Chinese..tengah tunggu applicants yang nak mewakili etnik lain yg ada kat negaraku ini. yeahaa..by the end of the year EOG boleh buat perarakan 1Malaysia.sure menang!!
seronok ke keje kat kedai sepek ni? to be honest, NOPE. tp boleh la dari duk goyang kaki tak buat apa2 kat umah, tunggu mak bapak hulur duit pastu jalan2 perabis harta mak bapak. actually, that sounds way lot better.

dapat apa2 ke keje bagai nak rak ni?boleh ke shopping tak hengat dunia bila dapat paycheck?soalnya, banyak ke duit ko dapat? guys, you never get nothing by working. gaji mungkin sikit, tapi pengalaman tu yg penting. (kata2 orang yg bergaji kecik.hahaha..). but siyesly, the get-to-know the work is the best part (when paycheck is not so umpph). aku belajar pasal jenis2 masalah penglihatan. i bet ramai yang tak tahu yang rabun dekat dengan masalah membaca tu adalah dua benda yang berbeza. lain kali la aku terangkan term2 2 sebab aku pun bukan terer sangat.

keje ni latih aku bersabar, bersabar dengan kah-stemer, bersabar dengan colleagues, bersabar dengan manager (bila gaji dapat sikit sangat) & bersabar semua masalah yang tak terjangka.so i am so thankful for this experience & i totally want to share it with you guys.whether u like it or not,just bear with me.may we all would still be alive after all of these crap. peace bro!

nota kaki cekam:banyak kali cakap gaji kecik, ada makna tu. maknanya tak ada gunanya korang mintak aku belanja sebab aku pun kopak cam korang jugak.hahahaha.

No comments:

Post a Comment

The way you comment is so telling...

Day,


Part time normal, most of the time comic enthusiast. Almost always borderline crazy. Still experimenting with comic blogging. An engineer with a vision to not be taken seriously. Everything you read on this blog doesn't represent my gender, religion or profession as a whole. Other name you might associate with me are Deaday, DayGoon, JaeminGoon and *cough* Mona *cough*