Anak Sulung : Taufiq

Friday, March 01, 2013

Hi guise..

It has been wonderful since my last entry.. I'm with kid now..


Alkisahnya, aku pegi Giant Kota Damansara nak beli kek untuk manager aku. Kitorang kononnya nak buat surprise birthday party la kononnya untuk beliau. Kononnya.. Dah beli kek, Wani (budak office) nak makan popia basah. So, being a gentleman, aku pun tunggu la sambil tengok-tengok booth-booth jualan yang ada kat situ.

Pergh.. betapa seronoknya hati ni jumpa patung atromen yang bapak la kacaknya.. Teringat zaman form four dulu, ponteng sekolah, tengok atromen kat TV3. Agak syok time tu.. Tapi tak ingat sangat dah nama-nama atromen ni. Aku sudah tua.

Duk syok-syok tilik patung tu.. Aih, gatai tangan aih nak beli sekor.baru bercadang-cadang nak beli, tiba-tiba akak booth tu tegur. 

"Nak belikan hadiah harijadi untuk anak ke?"

Aku terpinga jap. Jadahnya? Agaknya dia assume camtu sebab aku duk baik bawak kek secret recipe. Badan aku pun dah macam pompuan anak pat kaaaaan.. Ok boleh terima logik akal akak tu. Tapi aku tergamam jela, sambil sengih busuk tak tau nak respond cane. Malu la plak nak cakap yang aku nak beli patung tu untuk diri sendiri dah tua bangka ni.. Hahaha

Akak tu tanya lagi "Anak lelaki eh? Umur berapa?"

Eh? Aku gabra lak. Cane nak jawab ni? Patut ke aku melarikan diri je? Tah macam mana punya sengal la otak ni aku boleh jawab "5 tahun" Jadahnya Hidayah? Jadahnya?!!

Akak tu senyum sikit punya manis sambil tangan duk capai kotak hijau atas meja jualan.

"Sekarang ni tengah feymes patung-patung Ben10. Budak-budak lelaki sekarang tengah suka patung macam ni"

Lagi la aku macam ayam berak kapur kat situ. Lepas tu dah macam awkward gila. Takkan nak melayan akak ni cakap. Sudahnya atromen tah ke mana, aku angkut jugak Ben10 tu balik umah. Kebetulan la Wanie dah siap tapau popia basah dia tu.

Aku pun curik can baik punya macam koner baring.. Nice punya cilok..

"Oh yeke. Camtu saya bawak jela dia datang sini pilih sendiri esok"
"Haa.. Eloklah tu. Esok kan hujung minggu.. Bawak anak-anak jalan bagus juga"

Pulak dah akak ni.. Blah cepat blah. Letak balik patung atromen atas meja dia. Kasihan sayangku. Semoga ketemu lagi..hukhuk.. Maaf kak.. kuasa deduksi kakak agak menarik tapi akak menggabrakan saya yang takde anak lain selain anak tekak dan anak baju. huhu

Begitulah kisah pendek minggu ni. Apa kaitan cerita ni dengan tajuk? Tak de kaitan. Aku tak pandai bagi tajuk entry, tu je.

Orait

Adieu

p/s: Hey incik, busy-busy jugak. Jangan lupa orang dikejauhan ni hah.. huhu
p/p/s: I'm with kids now. My sister and cousins are staying here with me. So you can say that I'm a mother now. A mother to my lovely sisters that is.. Hahaha


[Sedang menjeling ruang komen setiap seminit.. People.. come on.. I'm lonely..] .

14 comments:

  1. taufik yg berumur 5thn.. haha..

    ReplyDelete
  2. taufik berumur 5 tahun mintak patung atromen dari pacik di atas

    ReplyDelete
  3. taufik tu your imaginary 5 year old son ke? haha.. ;P

    camne kalau lain kali kau jalan2 kat situ pastu kakak peramah ada makna tu still cam kau?

    ReplyDelete
  4. xde maknanya imaginary anak.. yeuuuww... (tiba-tiba).. brain fart jap depan orang.. Aku memang socially challenged sikit.. sebab aku takut akak tu cam aku la aku tak lalu dah depan kedai dia.. boleh ke camtu? HAHAHAHAHAHAHA

    ReplyDelete
  5. hahaha. anak Lima tahun? nasib akak tu tak suruh beli basikal roda 3 ke. haha >_<

    ReplyDelete
  6. Taufik.. adoyai.. teringat pulak lecturer indon subject heat transfer and assignment dy bagi yang belum disentuh.. sigh,,

    ReplyDelete
  7. @cik pensil bukan setakat roda tiga dah gamaknya.. lebih lagi pun ada.. nasib la jumpa tuan kedai peramah

    @nurul haaa.. pi buat homework cepat.. hang nak jadi apa tak buat keja sekolah? nak jadi gangsta??kekeke

    ReplyDelete
  8. salam...

    perkenalkan.. saya follower baru...
    nice entry sis...

    p/s: tahniahla dah ada anak umur lima tahun... muahahaha(kikiki)

    saya kalau pergi pasaraya.. saya suka rembat doraemon figure..untuk anak sedara..(konon..kikiki^^)

    ReplyDelete
  9. Sibbek x panggil makcik

    ReplyDelete
  10. ahhhahah.yang ni kelakar.

    amboi judging betul akak tu,
    suka hati serkap jarang.

    nasib baik dapat lepas, hahhah

    ReplyDelete
  11. haha kelakar betul! patutnya akak tu tak bleh la judgmental sangat. at least tanya la nak beli utk sape? main hentam je kata org nak beli utk anak. uhu.

    ReplyDelete
  12. hahhaa , kemain lajukk beliau berkata utkk anakk ! si penjawap pulak kemain pantas F1 jwap anak 5 taon . haha . cheh !

    btw , style gilee header tuee .

    ReplyDelete
  13. kakakkka... hang minat otromen no... power power.. hehehhe

    ReplyDelete

The way you comment is so telling...

Day,


Part time normal, most of the time comic enthusiast. Almost always borderline crazy. Still experimenting with comic blogging. An engineer with a vision to not be taken seriously. Everything you read on this blog doesn't represent my gender, religion or profession as a whole. Other name you might associate with me are Deaday, DayGoon, JaeminGoon and *cough* Mona *cough*