perihal pokok lada Cik Tuan Tanah

Friday, February 25, 2011

 dah lama Cik Tuan Tanah beli pokok ladi ni..tapi, asal balik kampung je, mati kering dia..ok istilah mati tu agak tak tepat..koma kering dia..kesian..kadang-kadang menyampah jugak Cik Tuan Tanah tengok mende ni..kecut je..sedih sungguh..
 so baru-baru ni bila dah kesian sangat, Cik Tuan Tanah pun jagalah dia sepenuh hati (separa telap gitu)..masuk ICU jugaklah seminggu..


time awal-awal masuk wad

baja Cik Tuan Tanah bagi..air pun kadang-kadang bagi..nak sedap air sabun aku tuang sekali..kesian dia mabuk togok sabun..hahaha

nak dijadikan cerita, nampak macam takde perubahan je...dalam hati Cik Tuan Tanah dah mula berbisik (ecewah) " Agaknya dah sampai masanya untukku melepaskan mu pergi"

so, Cik Tuan Tanah wat dek la pada beliau..main campak je bijik Persimmon dalam pasu dia..takpelah..dah nak mati..apalah dikesahkan tanah sekangkang kerengga tu..

tiba-tiba lepas beberapa minggu Cik Tuan Tanah tengok beliau makin sihat..daun baru pun dah start tumbuh..lepas sebulan..TIBA-TIBA muncul sesuatu dalam tanah jajahan beliau!

hah..tu dia..mai dah mai dah..pokok persimmon tumbuh lam pasu..tak jelas?jap na..

hah..tu dia..comeynya!!!


Sejak daripada itu pokok lada Cik Tuan Tanah segar betul rupa-rupanya selama ni dia sunyi..patut la kejap-kejap nak mati kering ja..la ni dah sehat..baguih..

hahaha..muncul lagi seketul..

kuat betui pokok lada ni wat projek..yang peliknya dapat anak persimmon..hahaha..biru..biru hotak aku ni..tak pa la asai hang bahagia..

"saya tak bahagia pun..sempit pasu ni hah..LEMAS!!!"

adieu!


2 comments:

  1. dlm byk2 pokok nape pokok cili gax my sweetheart tuh bela ea??

    ReplyDelete
  2. konon2 nak makan cili la 2..hehehe

    ReplyDelete

Hang tau dak hang boleh post gambaq kat sini?
Haa.. Cakap utagha pulak..

Day,


Part time normal, most of the time comic enthusiast. Almost always borderline crazy. Still experimenting with comic blogging. An engineer with a vision to not be taken seriously. Everything you read on this blog doesn't represent my gender, religion or profession as a whole. Other name you might associate with me are Deaday, DayGoon, JaeminGoon and *cough* Mona *cough*