hati berdebar-debar memandangnya

Friday, July 22, 2011

maaf tajuk menggelikan..

tapi nak buat macam mana sudah kegelian anak tekak

marilah teruskan saja cerita bodoh kali ini


**********************************************************************

beliau terbaring di situ.. tak segan langsung anak dara duk pandang dia tak berkelip..

aku berpeluh kecil kat dahi..ketiak juga basah rasanya..
aku sapu peluh yang beranak kat dahi.

'aduh'
aku menjerit kecil. pedih rasanya tatkala tersentuh jerawat yang sebesar tahi lalat Daim hero Juvana itu..

tahi lalat beliau kacak..

beliau langsung tidak menoleh..aku jeling saja. ada ke patut tak pandang langsung aku yang begini comel ini?
aku kecil hati..

aku pandang abah.. abah sengih penuh makna..berkenan nampaknya..
jujur, aku pun berkenan padanya.. kacak..hitam manis..memang taste aku..
aku tersipu malu..

masih beliau senyap di situ..
panas jugak hati remaja gua ini..

aku pandang adik di sebelah..
dia senyum pada aku, sorok-sorok gitu..malu ke?
ntah le..

aku pandang umi pula. umi buat isyarat mulut. oh pantas aku tangkap maksud umi.. nak suh ikut pegi dapur la tu. anak dara kena pergi tolong buatkan air. walaupun berkunjung ke rumah orang.. aku terbongkok-bongkok lalu di depan tuan rumah.. ayu gitu..senyum sikit..ah..kan manis tu cam lisa surihani..ecewah..

tak sempat sampai dapur adik aku yang memang dari tadi duk berkepit ngan aku je bedehem..aku pandang muka beliau yang juga berpeluh..nampaknya ketiak beliau juga berpeluh tapi aku diamkan saja.

" kau nampak tak?"

aku angguk..tersipu aku senyum..lahanat sejak bila aku jadi pemalu ni? aku pun keliru..

"memang the best la..muhahaha" beliau gelak jahat tapi ditahan-tahan..takut didengari oleh tuan rumah..

"diam lah"

kami lepak di dapur tuan rumah yang lebih dingin dari ruang tamu. tak mengapa.tuan rumah tak kesah pun.. tapi beliau masih di ruang tamu. duk sedap lagi melepak kat depan notebook. aku jeling abah. dah siap berjubah putih..oh, lupa pulak kejap lagi dah masuk waktu nak pergi semayang jumaat.

tuan rumah senyum aje.

" Halim dah siap nak pergi semayang jumaat ke? pergi la skali ngan Sa.."

dada aku berhenti berdegup jap..

" Takpelah.." ringkas jawab bapakku itu..

aku tak buat reaksi apa-apa. abah sudah keluar untuk ke masjid..
cepat-cepat aku pergi ruang tamu. melihat beliau masih di situ..geram rasanya hendak aku menyentuh beliau..ohh..

aku duduk di ruang itu.. berdua dengannya..
segan rasanya..

tiba-tiba adik aku yang tadi itu muncul lagi..
cis kacau daun..

adik aku senyum mengejek..

"berangan la kau.abah takkan beli DSLR tu untuk kau la.."

aku tarik muka masam..kemre itu kupandang dengan harapan yang melebur..beliau, si hitam manis D400..tak mungkin menjadi milikku..oh....


*****************

D400 milik Paksu a.k.a Sa..

adieu





4 comments:

  1. oh~ ohoh~ ohoho! nak gelak je nih

    ReplyDelete
  2. ko mesti salah paham kan?ngahahahaha

    ReplyDelete
  3. wadehel, ak mati2 ingt ko da org msuk minang! ceit.. hahaha, eh bkn ke ko da de dslr?

    ReplyDelete
  4. kalau masuk minang aku taknak cincin..nak mende alah ni je..hahahaha..aku mn ada dslr la kak..

    ReplyDelete

Hang tau dak hang boleh post gambaq kat sini?
Haa.. Cakap utagha pulak..

Day,


Part time normal, most of the time comic enthusiast. Almost always borderline crazy. Still experimenting with comic blogging. An engineer with a vision to not be taken seriously. Everything you read on this blog doesn't represent my gender, religion or profession as a whole. Other name you might associate with me are Deaday, DayGoon, JaeminGoon and *cough* Mona *cough*